|
|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis)
|
|---|
KIBRIS AYDIN ÜNİVERSİTESİ CYPRUS AYDIN UNIVERSITY | | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis) | | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | | EYD509 | EĞİTİM YÖNETİMİ
( EDUCATİONAL ADMİNİSTRATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, eğitim yönetiminin temel kavramları, bir örgüt olarak eğitim, örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri, eğitim yönetimi kuramları, eğitim yönetimi süreçleri, eğitim örgütlerinde liderlik, eğitim örgütünde iletişim, eğitimde etik, yönetim, eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratma, eğitim planlaması ve ekonomisi ve eğitim denetimi ile ilgili konuları içerir. | | | EYD511 | EĞİTİMDE LİDERLİK
( LEADERSHİP İN EDUCATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Liderlik kavramı ve tanımı, Liderliğin tarihsel gelişimi, Liderlik kuramları, Etkili liderin özellikleri. Lider yönetici, Başarısız liderin özellikleri, Etik, öğretimsel ve öğretmen liderliği | | | EYD528 | NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
( QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, nitel araştırma yöntemlerinin kuramsal temelleri ve uygulamalı boyutları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte; nitel araştırmanın felsefi dayanakları, araştırma etiği ve araştırmacının rolü, nitel araştırma desenleri (örnek olay, etnografi, fenomenoloji, kuram oluşturma, eylem araştırması vb.), örnekleme yaklaşımları, veri toplama teknikleri (görüşme, odak grup, gözlem, doküman incelemesi), veri kaydı ve düzenlenmesi, nitel veri analizi yöntemleri (içerik analizi, betimsel analiz, tematik analiz, sürekli karşılaştırmalı analiz vb.), geçerlik ve güvenirlik ilkeleri ile araştırma raporu yazımı ve sunumu ele alınmaktadır. Ders kapsamında ayrıca öğrencilerin seçtikleri konular üzerine küçük ölçekli nitel araştırmalar yürütmeleri ve uygulama örnekleri geliştirmeleri beklenmektedir. | | | EYD529 | SEMİNER
( SEMINAR ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 2.0 | 0 | Eğitim yönetimi yüksek lisans seminer dersinin içeriği, öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders kapsamında eğitim yönetimi alanındaki güncel konular, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma eğilimleri tartışılmakta; literatür taraması, kaynakların analizi ve eleştirel değerlendirmesi yapılmaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir konu üzerinde bağımsız araştırma yürütmekte, bilimsel yazım kurallarına uygun rapor hazırlamakta ve dönem sonunda çalışmalarını akademik bir seminer biçiminde sunmaktadırlar. Böylece ders, öğrencilerin hem alan bilgisini derinleştirmelerini hem de akademik ifade, tartışma ve sunum becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. | | | LEA503 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK
( RESEARCH METHODS AND SCİENTİFİC ETHİCS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi, hipotez geliştirme ve test etme gibi konuları kapsamaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri, anket ve gözlem teknikleri gibi veri toplama araçları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların etik boyutları, bilimsel yanıltma, intihal ve veri manipülasyonu gibi etik ihlallerin önlenmesine yönelik etik kurallar ve standartlar dersin önemli bir bölümünü oluşturacaktır. Öğrencilere akademik yazım kuralları, etik ilkeler doğrultusunda araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayın süreci hakkında bilgi verilecektir. | | | LEA504 | İSTATİSTİK
( STATISTICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, temel istatistiksel kavramların ve yöntemlerin kuramsal çerçevede ele alınmasının yanı sıra, SPSS programı aracılığıyla uygulamalı olarak öğretilmesini kapsamaktadır. İçerikte; veri türleri, ölçme düzeyleri, tanımlayıcı istatistikler (ortalama, ortanca, standart sapma, frekans, yüzde), grafik ve tablolarla veri gösterimi, normallik ve dağılım testleri, hipotez testleri, parametrik ve parametrik olmayan testler (t-testi, ANOVA, ki-kare, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis vb.), korelasyon ve regresyon analizleri gibi istatistiksel yöntemler işlenmektedir. Ayrıca öğrencilerin elde edilen çıktıların raporlanması, yorumlanması ve akademik araştırmalarda kullanılmasına yönelik uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. | | | EYD524 | AKADEMİK YAZMA TEKNİKLERİ
( ACADEMIC WRITING TECHNIQUES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel yazımın kökeni, bilimsel makale yazımı, başlık, özet, giriş, yöntem, tartışma ve sonuçlar bölümlerin yazımı. Kaynaklar ve Atıf yapma, Tez Yazımı | | | EYD535 | EĞİTİMDE STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM
( STRATEGIC PLANNING AND MANAGEMENT IN EDUCATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eğitimde Stratejik Planlama ve Yönetim dersi, stratejik yönetim anlayışının eğitim kurumlarına uygulanmasını kapsamaktadır. Ders kapsamında stratejik planlama kavramı, tarihsel gelişimi ve eğitim yönetimindeki önemi ele alınmaktadır. Eğitim kurumlarında vizyon, misyon, değerler ve stratejik hedeflerin belirlenmesi; iç ve dış çevre analizleri (SWOT, PEST vb.); stratejik amaçların ve performans göstergelerinin oluşturulması; stratejilerin uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi konuları işlenmektedir. Ayrıca değişim yönetimi, liderlik, katılımcı planlama süreçleri ve paydaş analizi gibi stratejik yönetim araçları tartışılmaktadır. Ders, öğrencilerin eğitim kurumlarında stratejik plan hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yönelik hem kuramsal hem de uygulamalı içerik sunmaktadır. | | | EYD536 | YÖNETİM KURAMLARI VE SÜREÇLERİ
( MANAGEMENT THEORIES AND PROCESSES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yönetim Kuramları ve Süreçleri dersi, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve farklı yönetim kuramlarını incelemeyi kapsamaktadır. İçerikte; klasik yönetim kuramları (bilimsel yönetim, yönetim süreci yaklaşımı, bürokrasi), neo-klasik kuramlar (insan ilişkileri yaklaşımı, davranışsal yaklaşım), modern ve çağdaş yönetim yaklaşımları (sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı, toplam kalite yönetimi, stratejik yönetim vb.) ele alınmaktadır. Ayrıca yönetim süreçleri olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetim ayrıntılı olarak tartışılmakta; kuramsal yaklaşımların yönetim süreçleriyle ilişkisi değerlendirilmektedir. Ders, öğrencilere hem kuramsal bilgi hem de uygulama boyutunda yönetim süreçlerini kavrama ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. | | | EYD537 | EĞİTİM DENETİMİ
( SUPERVISION IN EDUCATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | | EYD538 | ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI
( CONTEMPORARY MANAGEMENT APPROACHES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları dersi, klasik ve neo-klasik yönetim kuramlarının ötesinde gelişen modern ve çağdaş yönetim anlayışlarını kapsamaktadır. Ders kapsamında sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı, toplam kalite yönetimi, stratejik yönetim, öğrenen organizasyon, değişim ve yenilik yönetimi, insan kaynakları yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, liderlik ve motivasyonun yeni boyutları, kurumsal kültür ve örgütsel öğrenme gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca küreselleşme, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi güncel gelişmelerin yönetim anlayışlarına etkileri tartışılmakta; çağdaş yönetim modellerinin örgütlerin etkinliği, verimliliği ve rekabet gücü üzerindeki yansımaları incelenmektedir. Bu içerik, öğrencilerin çağdaş yönetim yaklaşımlarını hem kuramsal hem de uygulama boyutunda anlamalarını ve mesleki alanlarına uyarlamalarını sağlamaya yöneliktir. | | | EYD540 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ
( COMPARATİVE EDUCATİON SYSTEMS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri dersi, farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısını, işleyişini ve politikalarını incelemeyi kapsamaktadır. Ders kapsamında karşılaştırmalı eğitim alanının tarihsel gelişimi, amaçları ve yöntemleri ele alınmakta; eğitim sistemlerini etkileyen toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik faktörler tartışılmaktadır. Öğrenciler, farklı ülkelerin eğitim yönetimi, öğretim programları, öğretmen yetiştirme politikaları, ölçme ve değerlendirme sistemleri ile finansman modellerini karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları analiz ederler. Ayrıca küreselleşme, eğitimde kalite, eşitlik ve fırsat farklılıkları gibi güncel sorunlar üzerinde durulmakta ve uluslararası kuruluşların (UNESCO, OECD, Dünya Bankası vb.) eğitim politikalarına etkisi değerlendirilmektedir. Ders, öğrencilerin eğitim politikaları ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla karşılaştırmalarına ve mesleki bağlamda uluslararası perspektif geliştirmelerine katkı sağlamaktadır. | | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | | EYD506 | SEMİNER
( SEMİNAR ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Eğitim yönetimi yüksek lisans seminer dersinin içeriği, öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders kapsamında eğitim yönetimi alanındaki güncel konular, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma eğilimleri tartışılmakta; literatür taraması, kaynakların analizi ve eleştirel değerlendirmesi yapılmaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir konu üzerinde bağımsız araştırma yürütmekte, bilimsel yazım kurallarına uygun rapor hazırlamakta ve dönem sonunda çalışmalarını akademik bir seminer biçiminde sunmaktadırlar. Böylece ders, öğrencilerin hem alan bilgisini derinleştirmelerini hem de akademik ifade, tartışma ve sunum becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. | | | LEA502 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK
( RESEARCH METHODS AND SCIENTIFIC ETHICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | Ethical Issues/Unethical Behaviors in Research and Their Prevention, Scientific Research Methods, Planning Scientific Research: Research Problems, Hypotheses, and Objectives, Access to Scientific Knowledge: Library, Digital Library, Databases, Scientific Data Collection and Measurement Methods, Data Analysis Methods and Presentation, Concepts of Validity and Reliability, Writing a Research Proposal - Preparing an 'Abstract' Proposal, Preparation/Reporting Methods for Research Reports, Basic Rules and Examples in Article Writing, Higher Education Board Guidelines on Scientific Research and Publication Ethics | | EYD521 | EĞİTİM DENETİMİ
( SUPERVİSİON İN EDUCATİON ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Denetim kavramı ve kapsamı, denetim türleri, denetimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, klinik denetim felsefesi, klinik denetimin uygulanması, öğretimsel denetim, kurum denetimi, denetçide aranan özellikler, Türkiye’deki denetim uygulamaları. | | | EYD525 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ
( COMPARATIVE EDUCATION SYSTEMS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler. | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | | EYD599-I | TEZ ÇALIŞMASI I
( THESİS I ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez Çalışması I dersi, öğrencilerin araştırma konularını belirlemeleri, problem durumunu tanımlamaları ve kapsamlı bir literatür taraması yapmalarını kapsamaktadır. Bu süreçte araştırma soruları ve alt problemler geliştirilmekte, çalışmaya uygun kuramsal çerçeve oluşturulmakta ve araştırma yöntemi seçilmektedir. Ayrıca veri toplama araçlarının hazırlanması, etik ilkelerin gözetilmesi ve tez önerisinin akademik yazım kurallarına uygun biçimde düzenlenmesi üzerinde durulmaktadır. Ders, öğrencilerin tez önerilerini jüriye sunabilecek düzeye getirmelerini hedefleyen uygulamalı bir içerik taşır. | | | EYD599-II | TEZ ÇALIŞMASI II
( THESİS II ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez Çalışması II dersi, öğrencilerin tez önerileri doğrultusunda araştırmalarını uygulama aşamasına geçirmelerini kapsamaktadır. Bu süreçte veri toplama, verilerin düzenlenmesi ve analiz edilmesi, bulguların ortaya konması ve yorumlanması üzerinde durulmaktadır. Bulguların literatürle ilişkilendirilmesi, tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması, mesleki alana katkı sağlayacak önerilerin geliştirilmesi ve tezin akademik yazım kurallarına uygun biçimde raporlanması dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca öğrencilerin çalışmalarını sözlü olarak sunmaları ve tezlerini savunmaya hazırlamaları ders kapsamında beklenen uygulamalardır. | | |