English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis)

KIBRIS AYDIN ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EYD509EĞİTİM YÖNETİMİ ( EDUCATİONAL ADMİNİSTRATİON )Z303.08.03Bu ders, eğitim yönetiminin temel kavramları, bir örgüt olarak eğitim, örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri, eğitim yönetimi kuramları, eğitim yönetimi süreçleri, eğitim örgütlerinde liderlik, eğitim örgütünde iletişim, eğitimde etik, yönetim, eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratma, eğitim planlaması ve ekonomisi ve eğitim denetimi ile ilgili konuları içerir.
EYD511EĞİTİMDE LİDERLİK ( LEADERSHİP İN EDUCATİON )Z303.08.03Liderlik kavramı ve tanımı, Liderliğin tarihsel gelişimi, Liderlik kuramları, Etkili liderin özellikleri. Lider yönetici, Başarısız liderin özellikleri, Etik, öğretimsel ve öğretmen liderliği
EYD528NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ( QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES )Z303.08.03Bu ders, nitel araştırma yöntemlerinin kuramsal temelleri ve uygulamalı boyutları üzerine odaklanmaktadır. İçerikte; nitel araştırmanın felsefi dayanakları, araştırma etiği ve araştırmacının rolü, nitel araştırma desenleri (örnek olay, etnografi, fenomenoloji, kuram oluşturma, eylem araştırması vb.), örnekleme yaklaşımları, veri toplama teknikleri (görüşme, odak grup, gözlem, doküman incelemesi), veri kaydı ve düzenlenmesi, nitel veri analizi yöntemleri (içerik analizi, betimsel analiz, tematik analiz, sürekli karşılaştırmalı analiz vb.), geçerlik ve güvenirlik ilkeleri ile araştırma raporu yazımı ve sunumu ele alınmaktadır. Ders kapsamında ayrıca öğrencilerin seçtikleri konular üzerine küçük ölçekli nitel araştırmalar yürütmeleri ve uygulama örnekleri geliştirmeleri beklenmektedir.
EYD529SEMİNER ( SEMINAR )Z000.02.00Eğitim yönetimi yüksek lisans seminer dersinin içeriği, öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders kapsamında eğitim yönetimi alanındaki güncel konular, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma eğilimleri tartışılmakta; literatür taraması, kaynakların analizi ve eleştirel değerlendirmesi yapılmaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir konu üzerinde bağımsız araştırma yürütmekte, bilimsel yazım kurallarına uygun rapor hazırlamakta ve dönem sonunda çalışmalarını akademik bir seminer biçiminde sunmaktadırlar. Böylece ders, öğrencilerin hem alan bilgisini derinleştirmelerini hem de akademik ifade, tartışma ve sunum becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
LEA503ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK ( RESEARCH METHODS AND SCİENTİFİC ETHİCS )Z303.08.03Bu ders, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi, hipotez geliştirme ve test etme gibi konuları kapsamaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri, anket ve gözlem teknikleri gibi veri toplama araçları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların etik boyutları, bilimsel yanıltma, intihal ve veri manipülasyonu gibi etik ihlallerin önlenmesine yönelik etik kurallar ve standartlar dersin önemli bir bölümünü oluşturacaktır. Öğrencilere akademik yazım kuralları, etik ilkeler doğrultusunda araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayın süreci hakkında bilgi verilecektir.
LEA504İSTATİSTİK ( STATISTICS )Z303.08.03Bu ders, temel istatistiksel kavramların ve yöntemlerin kuramsal çerçevede ele alınmasının yanı sıra, SPSS programı aracılığıyla uygulamalı olarak öğretilmesini kapsamaktadır. İçerikte; veri türleri, ölçme düzeyleri, tanımlayıcı istatistikler (ortalama, ortanca, standart sapma, frekans, yüzde), grafik ve tablolarla veri gösterimi, normallik ve dağılım testleri, hipotez testleri, parametrik ve parametrik olmayan testler (t-testi, ANOVA, ki-kare, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis vb.), korelasyon ve regresyon analizleri gibi istatistiksel yöntemler işlenmektedir. Ayrıca öğrencilerin elde edilen çıktıların raporlanması, yorumlanması ve akademik araştırmalarda kullanılmasına yönelik uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır.
EYD524AKADEMİK YAZMA TEKNİKLERİ ( ACADEMIC WRITING TECHNIQUES )S303.06.03Bilimsel yazımın kökeni, bilimsel makale yazımı, başlık, özet, giriş, yöntem, tartışma ve sonuçlar bölümlerin yazımı. Kaynaklar ve Atıf yapma, Tez Yazımı
EYD535EĞİTİMDE STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM ( STRATEGIC PLANNING AND MANAGEMENT IN EDUCATION )S303.06.03Eğitimde Stratejik Planlama ve Yönetim dersi, stratejik yönetim anlayışının eğitim kurumlarına uygulanmasını kapsamaktadır. Ders kapsamında stratejik planlama kavramı, tarihsel gelişimi ve eğitim yönetimindeki önemi ele alınmaktadır. Eğitim kurumlarında vizyon, misyon, değerler ve stratejik hedeflerin belirlenmesi; iç ve dış çevre analizleri (SWOT, PEST vb.); stratejik amaçların ve performans göstergelerinin oluşturulması; stratejilerin uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi konuları işlenmektedir. Ayrıca değişim yönetimi, liderlik, katılımcı planlama süreçleri ve paydaş analizi gibi stratejik yönetim araçları tartışılmaktadır. Ders, öğrencilerin eğitim kurumlarında stratejik plan hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmelerine yönelik hem kuramsal hem de uygulamalı içerik sunmaktadır.
EYD536YÖNETİM KURAMLARI VE SÜREÇLERİ ( MANAGEMENT THEORIES AND PROCESSES )S303.06.03Yönetim Kuramları ve Süreçleri dersi, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve farklı yönetim kuramlarını incelemeyi kapsamaktadır. İçerikte; klasik yönetim kuramları (bilimsel yönetim, yönetim süreci yaklaşımı, bürokrasi), neo-klasik kuramlar (insan ilişkileri yaklaşımı, davranışsal yaklaşım), modern ve çağdaş yönetim yaklaşımları (sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı, toplam kalite yönetimi, stratejik yönetim vb.) ele alınmaktadır. Ayrıca yönetim süreçleri olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetim ayrıntılı olarak tartışılmakta; kuramsal yaklaşımların yönetim süreçleriyle ilişkisi değerlendirilmektedir. Ders, öğrencilere hem kuramsal bilgi hem de uygulama boyutunda yönetim süreçlerini kavrama ve yorumlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
EYD537EĞİTİM DENETİMİ ( SUPERVISION IN EDUCATION )S303.06.03
EYD538ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI ( CONTEMPORARY MANAGEMENT APPROACHES )S303.06.03Çağdaş Yönetim Yaklaşımları dersi, klasik ve neo-klasik yönetim kuramlarının ötesinde gelişen modern ve çağdaş yönetim anlayışlarını kapsamaktadır. Ders kapsamında sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı, toplam kalite yönetimi, stratejik yönetim, öğrenen organizasyon, değişim ve yenilik yönetimi, insan kaynakları yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, liderlik ve motivasyonun yeni boyutları, kurumsal kültür ve örgütsel öğrenme gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca küreselleşme, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi güncel gelişmelerin yönetim anlayışlarına etkileri tartışılmakta; çağdaş yönetim modellerinin örgütlerin etkinliği, verimliliği ve rekabet gücü üzerindeki yansımaları incelenmektedir. Bu içerik, öğrencilerin çağdaş yönetim yaklaşımlarını hem kuramsal hem de uygulama boyutunda anlamalarını ve mesleki alanlarına uyarlamalarını sağlamaya yöneliktir.
EYD540KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ ( COMPARATİVE EDUCATİON SYSTEMS )S303.06.03Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri dersi, farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapısını, işleyişini ve politikalarını incelemeyi kapsamaktadır. Ders kapsamında karşılaştırmalı eğitim alanının tarihsel gelişimi, amaçları ve yöntemleri ele alınmakta; eğitim sistemlerini etkileyen toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik faktörler tartışılmaktadır. Öğrenciler, farklı ülkelerin eğitim yönetimi, öğretim programları, öğretmen yetiştirme politikaları, ölçme ve değerlendirme sistemleri ile finansman modellerini karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları analiz ederler. Ayrıca küreselleşme, eğitimde kalite, eşitlik ve fırsat farklılıkları gibi güncel sorunlar üzerinde durulmakta ve uluslararası kuruluşların (UNESCO, OECD, Dünya Bankası vb.) eğitim politikalarına etkisi değerlendirilmektedir. Ders, öğrencilerin eğitim politikaları ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla karşılaştırmalarına ve mesleki bağlamda uluslararası perspektif geliştirmelerine katkı sağlamaktadır.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EYD506SEMİNER ( SEMİNAR )Z000.04.00Eğitim yönetimi yüksek lisans seminer dersinin içeriği, öğrencilerin araştırma ve sunum becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Ders kapsamında eğitim yönetimi alanındaki güncel konular, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma eğilimleri tartışılmakta; literatür taraması, kaynakların analizi ve eleştirel değerlendirmesi yapılmaktadır. Öğrenciler, seçtikleri bir konu üzerinde bağımsız araştırma yürütmekte, bilimsel yazım kurallarına uygun rapor hazırlamakta ve dönem sonunda çalışmalarını akademik bir seminer biçiminde sunmaktadırlar. Böylece ders, öğrencilerin hem alan bilgisini derinleştirmelerini hem de akademik ifade, tartışma ve sunum becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
LEA502ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK ( RESEARCH METHODS AND SCIENTIFIC ETHICS )Z303.07.03Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği YönergesiEthical Issues/Unethical Behaviors in Research and Their Prevention, Scientific Research Methods, Planning Scientific Research: Research Problems, Hypotheses, and Objectives, Access to Scientific Knowledge: Library, Digital Library, Databases, Scientific Data Collection and Measurement Methods, Data Analysis Methods and Presentation, Concepts of Validity and Reliability, Writing a Research Proposal - Preparing an 'Abstract' Proposal, Preparation/Reporting Methods for Research Reports, Basic Rules and Examples in Article Writing, Higher Education Board Guidelines on Scientific Research and Publication Ethics
EYD521EĞİTİM DENETİMİ ( SUPERVİSİON İN EDUCATİON )S303.07.03Denetim kavramı ve kapsamı, denetim türleri, denetimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, klinik denetim felsefesi, klinik denetimin uygulanması, öğretimsel denetim, kurum denetimi, denetçide aranan özellikler, Türkiye’deki denetim uygulamaları.
EYD525KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ ( COMPARATIVE EDUCATION SYSTEMS )S303.07.03Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler.
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EYD599-ITEZ ÇALIŞMASI I ( THESİS I )Z000.030.00Tez Çalışması I dersi, öğrencilerin araştırma konularını belirlemeleri, problem durumunu tanımlamaları ve kapsamlı bir literatür taraması yapmalarını kapsamaktadır. Bu süreçte araştırma soruları ve alt problemler geliştirilmekte, çalışmaya uygun kuramsal çerçeve oluşturulmakta ve araştırma yöntemi seçilmektedir. Ayrıca veri toplama araçlarının hazırlanması, etik ilkelerin gözetilmesi ve tez önerisinin akademik yazım kurallarına uygun biçimde düzenlenmesi üzerinde durulmaktadır. Ders, öğrencilerin tez önerilerini jüriye sunabilecek düzeye getirmelerini hedefleyen uygulamalı bir içerik taşır.
EYD599-IITEZ ÇALIŞMASI II ( THESİS II )Z000.030.00Tez Çalışması II dersi, öğrencilerin tez önerileri doğrultusunda araştırmalarını uygulama aşamasına geçirmelerini kapsamaktadır. Bu süreçte veri toplama, verilerin düzenlenmesi ve analiz edilmesi, bulguların ortaya konması ve yorumlanması üzerinde durulmaktadır. Bulguların literatürle ilişkilendirilmesi, tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması, mesleki alana katkı sağlayacak önerilerin geliştirilmesi ve tezin akademik yazım kurallarına uygun biçimde raporlanması dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca öğrencilerin çalışmalarını sözlü olarak sunmaları ve tezlerini savunmaya hazırlamaları ders kapsamında beklenen uygulamalardır.
EBS : Kıbrıs Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydin University Education & Training System Cyprus Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.