English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TOURISM MANAGEMENT (MS) (With Thesis)

KIBRIS AYDIN ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-TOURISM MANAGEMENT (MS) (With Thesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
TRZ501ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( RESEARCH METHODS )Z303.08.03By the end of the course, students will be able to: - Explain key concepts, types, and purposes of research in tourism and hospitality. - Formulate research problems, questions, hypotheses, and objectives. - Design appropriate research methodologies, including sampling and data collection. - Apply qualitative and quantitative data collection techniques. - Use basic statistical tools and software to analyze and interpret research data. - Critically review and assess existing research literature. - Prepare and present a structured research proposal.
TRZ502TURİZM ENDÜSTRİSİNDE STRATEJİK YÖNETİM ( STRATEGIC MANAGEMENT IN THE TOURISM INDUSTRY )Z303.08.03
TRZ503TURİZM ENDÜSTRİSİNDE YÖNETİM MUHASEBESİ ( MANAGEMENT ACCOUNTING IN TOURISM INDUSTRY )Z303.08.03
TRZ504TURİZM ENDÜSTRİSİNDE İNOVASYON YÖNETİMİ ( INNOVATION MANAGEMENT IN THE TOURISM INDUSTRY )Z303.08.03
TRZ598SEMİNER ( SEMINAR )Z000.06.00Through readings, case studies, guest lectures, and student presentations, participants will explore advanced topics, including sustainable tourism, destination branding, cultural heritage management, digital transformation, and policy issues. Emphasis is placed on critical thinking, academic discussion, and the development of professional presentation and research skills.
TRZ505TURİZM ENDÜSTRİSİNDE PAZARLAMA YÖNETİMİ ( MARKETING MANAGEMENT IN THE TOURISM INDUSTRY )S303.07.03
TRZ506TURİZMDE HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ ( SERVICE QUALITY MANAGEMENT IN TOURISM )S303.07.03
TRZ507TURİZM POLİTİKASI VE PLANLAMASI ( TOURISM POLICY AND PLANNING )S303.07.03
TRZ508TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLAR ( CONSUMER BEHAVIOR IN TOURISM )S303.07.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
TRZ599-ITEZ-I ( THESIS-I )Z000.030.00
TRZ599-IITEZ- II ( THESIS- II )Z000.030.00
EBS : Kıbrıs Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydin University Education & Training System Cyprus Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.