English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL ADMINISTRATION (Ph.D.)

KIBRIS AYDIN ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS AYDIN UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL ADMINISTRATION (Ph.D.)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EYD601EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( RESEARCH METHODS IN EDUCATION )Z303.010.03Eğitimde Araştırma Yöntemleri dersi, eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma sürecinin tüm aşamalarını kapsamaktadır. İçerikte; bilimsel araştırmanın temel kavramları, araştırma probleminin tanımlanması, araştırma amacı ve sorularının geliştirilmesi, literatür taraması yöntemleri, araştırma desenleri (nicel, nitel ve karma yöntemler), evren ve örneklem belirleme, veri toplama araçlarının hazırlanması ve uygulanması, geçerlik ve güvenirlik konuları, veri toplama teknikleri (anket, görüşme, gözlem, doküman incelemesi), nicel ve nitel veri analiz yöntemleri, araştırma sürecinde etik ilkeler ve bilimsel rapor yazımı ele alınmaktadır. Ders, öğrencilerin hem kuramsal bilgi edinmelerine hem de uygulamalı araştırma becerisi geliştirmelerine yönelik bir içerik sunmaktadır.This course covers the concepts of scientific research, definitions, problem situations in educational research, basic paradigms and research methods, sampling/workgroup in educational research, data collection techniques 1 (quantitative), data collection techniques 2 (qualitative), data analysis 1 (quantitative), data analysis 2 (qualitative), types of coding, access to scientific sources and databases, concepts of validity and reliability, action research, research report writing, and research proposal preparation
EYD603EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA ( QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION )Z303.010.03Eğitimde Nitel Araştırma dersi, nitel araştırma yöntemlerinin kuramsal temelleri ve uygulamalı boyutlarını kapsamaktadır. İçerikte; nitel araştırmanın felsefi dayanakları, araştırmacının rolü ve etik ilkeler, nitel araştırma desenleri (örnek olay, etnografi, fenomenoloji, kuram oluşturma, eylem araştırması), örnekleme stratejileri, veri toplama teknikleri (görüşme, gözlem, odak grup, doküman incelemesi), verilerin kaydedilmesi ve düzenlenmesi, nitel veri analiz yöntemleri (betimsel analiz, içerik analizi, tematik analiz, sürekli karşılaştırmalı analiz), araştırmada geçerlik ve güvenirlik konuları ele alınmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin kendi küçük ölçekli nitel araştırmalarını tasarlamaları, veri toplamaları, analiz yapmaları ve rapor hazırlamaları dersin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
EYD600EĞİTİM YÖNETİMİNDE TEORİ VE UYGULAMA ( THEORY AND APPLICATION IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION )S303.010.03Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama dersi, eğitim yönetimi alanındaki kuramsal yaklaşımların ve bu yaklaşımların uygulamaya yansımalarının incelenmesini kapsamaktadır. İçerikte; klasik, neo-klasik ve modern yönetim kuramlarının eğitim yönetimiyle ilişkisi; liderlik, karar verme, iletişim, örgütsel kültür ve motivasyon gibi temel yönetim süreçleri; stratejik planlama, değişim yönetimi ve kalite yönetimi gibi çağdaş uygulamalar yer almaktadır. Ayrıca eğitim kurumlarında karşılaşılan yönetimsel sorunların teorik bakış açısıyla analiz edilmesi, farklı uygulama örneklerinin incelenmesi ve kuram-uygulama arasındaki ilişkinin eleştirel bir biçimde değerlendirilmesi dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
EYD604ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ( ORGANIZATIONAL CULTURE )S303.010.03
EYD605EĞİTİMSEL İSTATİSTİĞİ ( EDUCATIONAL STATISTICS )S303.010.03Bu ders; Hipotez Testine Giriş,Verileri SPSS ile Karşılaştırmak,Bağımsız Örneklem T Test I,Bağımsız Örneklem T Test II,T test for Related Samples,Varyans Analizi - ANOVA,Varyans Analizi ve Post Hoc Testler,Korelasyon Analizi I,Korelasyon Analizi II,Doğrusal Regresyon,Parametrik Olmayan Testler; konularını içermektedir.
EYD608EĞİTİM YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARI ( EDUCATIONAL MANAGEMENT RESEARCH )S303.010.03
EYD610YÜKSEK ÖĞRETİM YÖNETİMİ ( HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION )S303.010.03Yükseköğretim mevzuatı ve üniversite yönetimi, bilgi toplumlarında üniversitenin değişen rolleri ve görevleri, girişimci üniversite, akademisyenlerin iş doyumu, yükseköğretimde kalite, yükseköğretimde kalite güvencesi, Bologna süreci , Bologna süreci ile yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve yetkinlikler
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
EYD614EĞİTİMDE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR ( PHILOSOPHICAL APPROACHES IN EDUCATION )S303.010.03Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SEM619SEMINER ( SEMINAR )Z030.010.03Doktora Seminer dersi, öğrencilerin uzmanlık alanlarında derinlemesine akademik araştırmalar yürütmelerini ve elde ettikleri bulguları bilimsel bir çerçevede sunmalarını kapsamaktadır. İçerikte; güncel literatür taraması, teorik ve metodolojik tartışmaların değerlendirilmesi, araştırma konularının belirlenmesi ve özgün problem alanlarının ortaya konması yer almaktadır. Öğrencilerin yürüttükleri araştırmaları akademik yazım kurallarına uygun olarak raporlaştırmaları, sözlü sunumlarla paylaşmaları ve alan uzmanları ile tartışmaları dersin önemli bir boyutunu oluşturur. Ayrıca ders, araştırma ve yayın etiği, bilimsel yazım teknikleri ve akademik tartışma kültürü gibi konulara da odaklanarak öğrencilerin akademik üretim süreçlerine hazırlanmasına katkı sağlamaktadır.
EYD606LİDERLİKTE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR ( CONTEMPORARY APPROACHES IN LEADERSHIP )S303.010.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
YET621DOKTORA YETERLİLİK ( DOCTORAL QUALIFICATION )Z000.030.00Doktora Yeterlik dersi, öğrencilerin kendi alanlarında edindikleri ileri düzey bilgi, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma yöntemleri doğrultusunda kapsamlı bir değerlendirme sürecini kapsamaktadır. İçerikte; alan literatürünün derinlemesine incelenmesi, temel kuram ve yaklaşımların eleştirel analizi, araştırma yöntemlerinin uygulanabilirliğinin tartışılması, güncel akademik çalışmalardan hareketle problem çözme ve sentez geliştirme süreçleri yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin alanlarında bağımsız düşünme, eleştirel bakış açısı geliştirme, özgün araştırma soruları oluşturma ve doktora tezine yönelik hazırlıklarını sunma becerileri bu dersin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
TEZ622DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI I ( THESİS I )Z010.030.01Doktora Tez Çalışması I dersi, öğrencilerin doktora tez süreçlerinin hazırlık aşamasını kapsamaktadır. İçerikte; araştırma konusunun seçilmesi ve sınırlandırılması, problem durumu ve araştırma sorularının tanımlanması, araştırmanın amacı ve öneminin ortaya konması, kapsamlı literatür taraması yapılması ve kuramsal çerçevenin oluşturulması yer almaktadır. Ayrıca araştırma yöntemi ve deseninin seçilmesi, evren ve örneklemin belirlenmesi, veri toplama araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması, araştırma sürecinde etik ilkelerin gözetilmesi ve tez önerisinin akademik standartlara uygun biçimde hazırlanarak sunulması dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
TEZ622 - IIDOKTORA TEZ ÇALIŞMASI II ( THESIS II )Z010.030.01Doktora Tez Çalışması II dersi, öğrencilerin doktora tez süreçlerinin hazırlık aşamasını kapsamaktadır. İçerikte; araştırma konusunun seçilmesi ve sınırlandırılması, problem durumu ve araştırma sorularının tanımlanması, araştırmanın amacı ve öneminin ortaya konması, kapsamlı literatür taraması yapılması ve kuramsal çerçevenin oluşturulması yer almaktadır. Ayrıca araştırma yöntemi ve deseninin seçilmesi, evren ve örneklemin belirlenmesi, veri toplama araçlarının geliştirilmesi veya uyarlanması, araştırma sürecinde etik ilkelerin gözetilmesi ve tez önerisinin akademik standartlara uygun biçimde hazırlanarak sunulması dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
YET620DOKTORA YETERLİLİK ( DOCTORED QUALIFICATIONS )Z000.020.00Doktora Yeterlik dersi, öğrencilerin kendi alanlarında edindikleri ileri düzey bilgi, kuramsal yaklaşımlar ve araştırma yöntemleri doğrultusunda kapsamlı bir değerlendirme sürecini kapsamaktadır. İçerikte; alan literatürünün derinlemesine incelenmesi, temel kuram ve yaklaşımların eleştirel analizi, araştırma yöntemlerinin uygulanabilirliğinin tartışılması, güncel akademik çalışmalardan hareketle problem çözme ve sentez geliştirme süreçleri yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin alanlarında bağımsız düşünme, eleştirel bakış açısı geliştirme, özgün araştırma soruları oluşturma ve doktora tezine yönelik hazırlıklarını sunma becerileri bu dersin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
TEZ622-IIIDOKTORA TEZ ÇALIŞMASI III ( PHD THESIS STUDY III )Z010.030.01Doktora Tez Çalışması III dersi, öğrencilerin tez çalışmalarının uygulama ve raporlama aşamalarını kapsamaktadır. İçerikte; veri analizlerinin tamamlanması, bulguların sistematik olarak sunulması, bulguların literatürle karşılaştırılarak yorumlanması, tartışma bölümünün yazılması, sonuç ve önerilerin geliştirilmesi yer almaktadır. Ayrıca tez metninin akademik yazım kurallarına uygun biçimde sonlandırılması, araştırma sürecinde bilimsel etik ilkelerin gözetilmesi ve öğrencilerin tezlerini savunmaya yönelik hazırlık yapmaları dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
TEZ622-IVDOKTORA TEZ ÇALIŞMASI IV ( PHD THESIS-IV )Z010.030.01Doktora Tez Çalışması IV dersi, öğrencilerin tez çalışmalarının son aşamalarını kapsamaktadır. İçerikte; tez metninin bütünsel olarak gözden geçirilmesi, tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerinin son hâle getirilmesi, literatür ile kapsamlı karşılaştırmalar yapılması ve çalışmanın alana özgün katkılarının vurgulanması yer almaktadır. Ayrıca tez yazımının akademik standartlara uygun biçimde tamamlanması, bilimsel etik ilkelerin gözetilmesi, jüri sunumuna yönelik hazırlık yapılması ve öğrencilerin tezlerini savunmaya hazır hâle getirmeleri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
EBS : Kıbrıs Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydin University Education & Training System Cyprus Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.